„За
да може Божественото първоначало действително да надмогне злата воля и
човешкия живот, е необходимо самото то да се яви на душата като жива
лична сила, която може да проникне в душата и да я завладее; необходимо е
Божествения Логос да влияе на душата не само отвън, а да се роди в
самата душа, не да я ограничава и просветлява, а да я преражда.
Владимир Соловьов, Лекции за Богочовечеството, Изд. „Дилок“, С., 2009, с. 188, 189, 193
„Истинското християнство не може да бъде само домашно, както не може да бъде и само храмово, – то трябва да бъде вселенско, то трябва да обхваща цялото човечество и всички човешки дела. И ако наистина Христос е въплъщение на истината, Той не трябва да си остане само едно изображение в храма или пък само личен идеал: ние трябва да Го признаем за всемирноисторическо начало, за жива основа и крайъгълен камък на всечовешката Църква. Всички общочовешки дела и взаимоотношения трябва изцяло да бъдат управлявани от същото нравствено начало, пред което се прекланяме в храмовете и което почитаме в семейния си живот, т.е. от любовта, свободното единение и братската сплотеност.“
Из Три речи в памет на Достоевски, Втора реч на Соловьов, произнесена на гроба на Достоевски на 1 февруари 1882 г., една година след смъртта на Достоевски
Владимир Соловьов, Кратка повест за Антихриста. Три речи в памет на Достоевски. УИ „Св. Св. Кирил и Методий“, В.Т., 1994, с. 74