4 юли 2020 г.

Уилям Уокър Аткинсън – Законите


„Човешкият закон е плод на развитието. [] Точно както съвестта винаги изпреварва с малко развитието на човека, по същия начин и човешките закони винаги изостават малко от него.“

Законите на хората, както при тяхното съставяне, така и при прилагането им, представляват най-високото средно ниво, до което човекът е достигнал в момента. [] Тази част от хората, която се е издигнала над средното ниво, смята човешките закони за твърде неправилни, често и несправедливи. [] Човешките закони до известна степен изразяват потребностите, идеите и разбиранията на масовия човек.

„Законите на дадена страна обикновено са израз на потребностите на средностатистическия гражданин на тази страна и са най-доброто, на което е способен той.“

„Не се подигравайте със законите на хората, макар и да виждате тяхното несъвършенство – те са необходими и са важна стъпка в еволюцията на човечеството. Колкото и да са ограничени, относителни и несъвършени, те са най-доброто, на което е способен днешният (масов) човек и са това, което той заслужава.“

„Законите винаги вървят малко след общоприетия идеал, така както масовата „съвест“ изпреварва леко общоприетите правила за поведение. Средностатистическият човек е удовлетворен от законите на съответното време, въпреки че хората, които понасят тежестта на закона, ги обявяват за прекалено строги и основани на твърде високи идеали за доброто, докато за хората, намиращи се над средното ниво, тези закони се струват базирани на неприемливи и неразвити идеали и често ги смятат за абсурдни, неадекватни, повече или по-малко несправедливи и отдалечени от високия нравствен идеал.“

Дхарма изисква от човека да се придържа към най-висшето разбиране за „правилно“ и очаква от него да прави „правилните“ неща, заради самите правилни неща, а не защото законът го принуждава да ги прави – тя очаква правилната постъпка от него дори и ако законът все още не е достигнал до това високо ниво.“

Йоги Рамачарака (Уилям Уокър Аткинсън), Курс за напреднали по философия на йога и източен окултизъм, глава 9